Allmänna villkor – Tårtor och bakelser

Vid beställning av tårtor eller bakverk från Cocodrip så accepterar du följande villkor.

 

1: Deposition

För att bekräfta din beställning så måste du betala en depositionsavgift på 30%. Om depositionen inte betalas i tid förbehåller vi oss rätten att erbjuda ditt bokningsdatum till andra kunder.

2: Betalningsalternativ

Bokningen gäller så snart Cocodrip bekräftat den, och när du betalat den överenskomna depositionsavgiften och/eller hela summan för aktuell bokning.

Depositionen betalas vid bokning med Swish. Återstående belopp betalas via Swish eller Kontant vid hämtningstillfället i vår butik. 

Om inget annat anges är alla priser inklusive moms.

 

3: Upphämtning
Beställningar hämtas vid överenskommen tid från våran konditori i Malmö. Cocodrip kan inte garantera produktens färskhet om den inte hämtas vid överenskommen hämtnings tid. Cocodrip kan inte garantera att vi är tillgängliga för senare hämtnings tid, detta för att vi kanske inte är tillgängliga eller har stängt.

Om kunden inte hämtar ut sin beställning på avtalad tid så har kunden inte rätt till återbetalning. Vi förbehåller oss rätten att återförsälja produkterna som inte hämtats inom angiven hämtnings tid.

 

4: Avbeställning

Om du avbokar mindre än 15 dagar före hämtningsdatum så kommer depositionen på 30% inte vara återbetalningsbar. Detta beror på att vi kan ha börjat dekorera, köpt dekorationer/förnödenheter, påbörjat/slutfört din beställning eller andra beställningar på ditt datum har nekats. Depositionen täcker den tid vi lagt ner på att planera in din beställning samt alla dekorationer eller ingredienser vi köpt in.

Om Cocodrip måste avbryta en beställning på grund av sjukdom eller andra oförutsedda orsaker, återbetalas hela kostnaden inklusive depositionen till kunden.

 

5: Ändring av order

Vill du göra justeringar/ändringar på din beställning så kan du höra av dig till oss så fort som möjligt så tittar vi ifall detta är möjligt. Cocodrip kan inte garantera att ändringarna går igenom beroende på hur långt i processen vi har kommit.  

 

6: Reklamation

Det är kundens ansvar att transportera och förvara bakverket säkert efter mottagandet. Cocodrip ersätter inte bakverk som tappats eller hanterats på fel sätt.

 

7: Frakt

  • Se till att du har tillräckligt med utrymme i ditt kylskåp och i din bil innan upphämtning.
  • Håll tårtan plant när du bär/transporterar den, bär alltid på undersidan av tårtkartongen. Undvik att ställa den på en lutande bilstol. Tips: Placera tårtan plant framför passagerarsätet och kör försiktigt.
  • Se till att bilen är sval och AC är på inför upphämtningen.
  • Förvara tårtan och bakelserna i kylskåpet.

8: Ändra/Avboka min beställning av "Färdiga, signature eller tema Tårtor". 

  • Avbokning, ändring av tidpunkt för hämtning eller ändring av en beställning på våra färdiga tårtor måste ske sju (7) arbetsdagar innan avtalad upphämtnings tid. Om du hör av dig till oss efter denna tid så kommer hela kostnaden inte vara återbetalnings bar

9: Ej upphämtad beställning av våra "Färdiga, signature eller tema Tårtor". 

  • Om kunden inte hämtar ut sin beställning på avtalad tid så har kunden inte rätt till återbetalning. Vi förbehåller oss rätten att återförsälja produkterna som inte hämtats inom angiven hämtnings tid.