FAQ - Frågor och svar

FAQ - Frågor och svar

På den här sidan har vi samlat några av de vanligaste frågorna vi får på Cocodrip.

 

Beställning / Leverans

Hur lång är leveranstiden?

Vi skickar ditt paket inom 1 – 3 helgfri vardag efter din lagda order. Beställningar lagda innan kl. 10:00 vardagar skickas samma dag. Paketet skickas med PostNord, DHL eller Schenker beroende på vikt. Paketet levereras till ditt närmsta postombud eller direkt till din brevlåda.

Leveranstid är mellan 1-3 arbetsdagar, Cocodrip kan aldrig till 100% garantera en viss leveranstid och tar inget ansvar för leveransförseningar som uppstår efter att ordern lämnat lagret.

Kan man hämta sin order från butiken i Malmö?

Beställningar lagda innan kl: 10:00 vardagar kan hämtas samma dag från vår butik i Malmö under ordinarie öppettider, annars nästkommande vardag.


Kan jag ändra eller ta bort min order?

Kontakta oss omgående ifall du vill göra ändringar eller annullera din order. Är din order skickad så kan vi dessvärre inte göra några ändringar eller annullera ordern.

Varför fick jag ingen orderbekräftelse?

Vi skickar ut en automatisk orderbekräftelse till din e-postadress. Om du inte hittar orderbekräftelsen i din inkorg inom några minuter vänligen kolla i skräpkorgen. Du är välkommen att kontakta kundtjänsten ifall du fortfarande inte hittar orderbekräftelsen.

 

Var är min beställning?

Så fort vi lämnar ditt paket till transportören så får du en bekräftelse via e-post. Där hittar du även spårningsnummer och en länk för att du enkelt ska kunna spåra din försändelse.

 

Har ni en fysisk butik?

Nej, men du kan hämta upp din order från vår butik i Malmö. Välj ”Hämta i butik” i kassan.

 

Reklamation / Retur

Kan jag returnera?

När du vill returnera en vara så kontaktar du oss först via mejl: info@cocodrip.se

Du bokar returen hos din närmsta postombud (Observera att vi inte har möjlighet att hämta ut returförsändelser som skickas till ombud).

Man står för retur kostnaden själv och varan ska skickas tillbaka komplett i dess originalförpackning.

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du rätt att ångra köpet, gäller inte livsmedelsprodukter, även i oöppnade förpackningar.

För alla andra produkter erbjuder vi 100 dagars öppet köp.

Min produkt är sönder?

All reklamation skall ske inom 3 dagar från att du har mottagit ordern. Om vi bedömer att en reklamerad produkt inte är skadad, bristfällig eller felaktig sker ingen ersättning av retur kostnaden. Vanligt slitage ersätts ej.

Fraktskada vid uthämtning?

Kontrollera paketet ordentligt när du hämtar ut ditt paket. Om du upptäcker en skada ska du anmäla skadan till postombudet omgående.